از مصرف مواد خوراکی بی فایده که ارزش غذایی چندانی ندارند پرهیز کنید.
برنامه غذایی منظمی داشته باشید.
سعی کنید بلافاصله بعد از غذا خوردن مطالعه نکنید.
صبحانه را کامل صرف کنید.
با خوردن غذاهای سنگین قبل از مطالعه خداحافظی کنید.
میوه ها سرشار از انرژی و ویتامین ها هستند. پس میوه ها را فراموش نکنید.
پرهیز از مصرف قند های ساده مانند قند، شکر، مربا، نوشابه و شکلات ، در افزایش تمرکز و آرامش شما مفید است.
مصرف مغزها (مانند مغز گردو) و آبمیوه نیز در صبحانه می تواند میزان یادگیری را افزایش دهد.
روزانه به مقدار مناسب یعنی بین 5 تا 8 لیوان آب بنوشید و از میوه و سبزیجات حاوی فیبر در طول روز استفاده کنید.
مصرف مداوم و دراز مدت قهوه و نسکافه، به مرور باعث کاهش تمرکز شما می‌شود.